Hoppa till innehållet

Mode

Så lockas kvinnor att shoppa ohållbart

Bild: Skärmdump, Shutterstock (montage)

Dagens ETC

Feminism, miljö och antirasism. Där har du tre lockrop som klädföretag allt oftare använder i sin marknadsföring – mot specifikt kvinnor. För att de oftare är mer engagerade i världens framtid än män. Det visar en ny avhandling från Lunds universitet.

”Lets change together”. ”That can live in your closet forever”. ”Together we can make a difference”.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.

POPULÄRT VAL: Läs hela hösten

Från
99 kr för 3 mån
Beställ här

Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser