Hoppa till innehållet

Friskolor

Hård kritik mot skoljätten Jensens kampanj: ”Vi trodde att det var ett fejkkonto”

En av Jensen Educations förskolor. Enligt skolkoncernens egen hemsida så utbildar de 17 800 elever runt om i landet och omsätter runt 1,5 miljarder kronor.

En av Jensen Educations förskolor. Enligt skolkoncernens egen hemsida så utbildar de 17 800 elever runt om i landet och omsätter runt 1,5 miljarder kronor.

Bild: Hasse Holmberg/SCANPIX/TT

Dagens ETC

Friskolekoncernen Jensens kampanj ”En klassisk svensk skola” utmålar svensk skola som kaos. Delar av kampanjen har varit så aggressiv att skoldebattörer undrar om det är ett trollkonto.

– Jag skäms! Hela det här spelet är groteskt och ovärdigt. Ingen seriös lärare vill bli förknippad med det här, säger läraren och skoldebattören Filippa Mannerheim.

Den svenska skolan är i fritt fall – lösningen är ordningen på Jensen. Det går friskolekoncernen Jensens nya kampanj ”En klassisk svensk skola” ut på. 

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.

POPULÄRT VAL: Läs hela hösten

Från
99 kr för 3 mån
Beställ här

Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Ämnen i artikeln

Kommentarer

Den här konversationen modereras enligt ETC:s communityregler. Läs reglerna innan du deltar i diskussionen. Tänk på att hålla god ton och visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Olämpliga inlägg kommer att tas bort och ETC förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.