Hoppa till innehållet

USA

Vita husets påsktradition blir reklampelare för privata företag

Bild: Shutterstock, Press (redigerad)

Dagens ETC

Varje påsk tävlar barn i äggrullning längs gräsmattan framför Vita huset. I år låter Trumpadministrationen privata företag, för en summa på mellan 76 000 och 2 miljoner kronor, sätta sin logga på eventet.

Erbjudandet strider mot gällande regler och har lett till ramaskri bland politiker och etikexperter.

Kommentera

Vita husets årliga äggrullning kan i år prydas med Coca cola-loggan. I år säljs påsktraditionen nämligen ut på ett nytt, och för politiker i båda partier chockerande sätt. 

Vill du fortsätta?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.

POPULÄRT VAL: Läs ända till i sommar

Från
99 kr för 3 mån
Beställ här

Vill du läsa ända till sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Ämnen i artikeln

Kommentarer

Den här konversationen modereras enligt ETC:s communityregler. Läs reglerna innan du deltar i diskussionen. Tänk på att hålla god ton och visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Olämpliga inlägg kommer att tas bort och ETC förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.