Hoppa till innehållet

Utrikes

Storbritannien agerar mot könsstereotyp reklam

Reklam där kvinnor visas som de enda ansvariga för hemmet ska motverkas.
Reklam där kvinnor visas som de enda ansvariga för hemmet ska motverkas.

Dagens ETC

Storbritannien jobbar för att få bort könsstereotyp reklam eftersom reklamen kan riskera att begränsa människors drömmar och möjligheter.

The Advertising Standards Authority (ASA), en brittisk självregleringsorganisation motsvarande Reklamombudsmannen, har skärpt sin reglering kring könsstereotyp reklam. Det skriver The Telegraph.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Nu kan du låsa upp alla artiklar i en vecka - utan kostnad. Ingen bindningstid.

3 månaders sommarrabatt

Från

Vill du prenumerera hela sommaren till superpris? Nu får du 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser