Dagens ETC
Det ryska företaget Start Rocket vill fylla natthimlen med reklam. Reaktionerna är övervägande negativa, vilket var väntat, enligt Alexy Skorupsky i Startrocket-teamet. ”När tv var nytt var det heller ingen som älskade annonser”, säger han.Karin Holmberg
Text
Himlavalvet har länge varit den sista reklamfria utsikten en stadsbo kan vila ögonen på. Men om det ryska uppstartsföretaget Startrocket ror i land sin idé kommer kända varumärkens logotyper snart att stråla ikapp med månen och stjärnorna på natthimlen.
Vill du fortsätta läsa?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela hösten
Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Karin Holmberg
Text