Dagens ETC
Börjar det bli svårt att andas i dina sociala medier? Det tycker åtminstone arrangörerna bakom kampanjen ”Free our feeds”. Därför ska de nu samla in 30 miljoner dollar och befria våra sociala medier från klåfingriga och makthungriga miljardärer som, låt säga, Elon Musk.
Corinne Platten
Text
”Free our feeds” – ”frigör våra flöden” på svenska – heter en kampanj vars budskap för tillfället cirkulerar på annonsytor i städer som San Francisco och Bryssel.
Vill du fortsätta läsa?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela vintern
Vill du läsa hela vintern till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Corinne Platten
Text
Ämnen i artikeln
Kommentarer
Den här konversationen modereras enligt ETC:s communityregler. Läs reglerna innan du deltar i diskussionen. Tänk på att hålla god ton och visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Olämpliga inlägg kommer att tas bort och ETC förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.