Hoppa till innehållet

Ledarkolumn

Somar Al Naher: Gina tricot vill krama ihjäl klimatet med Bianca Ingrosso

Somar Al Naher
Bild: TT, Shutterstock (montage)

Dagens ETC

Allt fler företag ägnar sig åt greenwashing. Det handlar om vilseledande reklam, att säga att något är grönt eller klimatvänligt för att sälja mer. Det måste få ett slut.

Det här är en ledarkolumn.
Det är skribenten och inte Dagens ETC som står för åsikten.

Gina tricot lovade en skog som inte riktigt fanns. Hamburgerkedjan Max skulle bekämpa fattigdom med hjälp av en skog men blev ett fiasko. Den senaste tidens avslöjanden visar hur sjuk greenwashing har blivit. Men också hur svag regleringen är.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Nu kan du låsa upp alla artiklar i en vecka - utan kostnad. Ingen bindningstid.

3 månaders sommarrabatt

Från

Vill du prenumerera hela sommaren till superpris? Nu får du 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Ämnen i artikeln

Kommentarer

Den här konversationen modereras enligt ETC:s communityregler. Läs reglerna innan du deltar i diskussionen. Tänk på att hålla god ton och visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Olämpliga inlägg kommer att tas bort och ETC förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.