
ETC Sundsvall
Sundsvalls Bryggeri lanserade år 1953 sin egna version av Coca Cola som fick namnet Rio Cola. Inför lanseringen tappades 7 000 flaskor i timmen, det vil säga 840 000 under en arbetsvecka, för att kunna möta den höga förväntade efterfrågan.Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på ETC Sundsvall!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs ända till i sommar
Vill du läsa ända till sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Ämnen i artikeln
Detta kanske också intresserar dig

”Jag har bara förlorat pengar på att skriva boken om Yasin”

Att hitta en psykolog har blivit som att tinderdejta

Nu kan de adopterade svenskarna kompenseras

Satsningarna i kulturbudgeten går till krigsberedskap och AI

Nobelpristagaren Mario Vargas Llosa död
