Hoppa till innehållet

ETC Sundsvall

Packande av Rio Cola, 1953

Bild: Bild: Paul Lindgren, Sundsvalls museum

ETC Sundsvall

Sundsvalls Bryggeri lanserade år 1953 sin egna version av Coca Cola som fick namnet Rio Cola. Inför lanseringen tappades 7 000 flaskor i timmen, det vil säga 840 000 under en arbetsvecka, för att kunna möta den höga förväntade efterfrågan.

BRA JOURNALISTIK ÄR INTE GRATIS

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på ETC Sundsvall!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.

POPULÄRT VAL: Läs hela vintern

Från
99 kr för 3 mån
Beställ här

Vill du läsa hela vintern till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser