Hoppa till innehållet

Kultur & Nöje

Detta är deinfluencing – den nya trenden på Tiktok

Katie och Lulu är två Tiktok-användare som använt sig av #definfluencing.

Katie och Lulu är två Tiktok-användare som använt sig av #definfluencing.

Dagens ETC

Under våren har en ny trend växt stort på Tiktok – deinfluencing. Men det som först framstår som ett positivt fenomen visar sig vara samma skit i ny förpackning.

De flesta vet att influencers är varumärkesbyggare som använder relationen till sina följare för att kränga saker åt företag. Eller som det heter på influencerspråk: ”att göra samarbeten”.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Nu kan du låsa upp alla artiklar i en vecka - utan kostnad. Ingen bindningstid.

3 månaders sommarrabatt

Från

Vill du prenumerera hela sommaren till superpris? Nu får du 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser