ETC Stockholm
När Louise Valentin och Lina Rengius Persson råkade brygga mer öl än de hade räknat med bestämde de sig för att ha fest. Men projektet växte till ett socialt experiment med sponsorer och ett eget varumärke.Amanda Schulin
Text
Det hela började med att studenten Lina Rengius Persson ville prova att brygga egen öl med olika smaker. Hon engagerade sin kompis Louise Valentin, och snart stod de där med betydligt mer öl än de kunde dricka upp själva. Då beslutade de att bjuda in vänner som kunde hjälpa dem med drickandet. Men när de började planera utökades festen snart till ett koncept – de hade märkt att idéer om kreativ marknadsföring tog sig in lite överallt. I en tid då alla ska vara sitt personliga varumärke både i arbetslivet och privat blev deras fest till ett socialt experiment. Kunde en helt vanlig hemmafest bli sponsrad?
Vill du fortsätta läsa?
Bli prenumerant på ETC Stockholm!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela hösten
Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Amanda Schulin
Text