Hoppa till innehållet

Essä

Där kunden är kung

Dagens ETC

Vad händer med de anställda när kundnöjdheten blir måttet på ett väl utfört arbete och kundens upplevelse blir detsamma som sanningen?

Jag gissar att ni alla upplevt det i någon form. Detta att omedelbart efter att ha varit i kontakt med ett företag eller en myndighet på något sätt blir ombedd att vara med i en kundundersökning. Man blir uppringd eller får ett sms med en länk till en enkät där man sedan finner ett antal frågor som man ombeds besvara. Eller den mer banala formen, som nu blir allt mer förekommande i butiker, på postkontor och efter säkerhetskontrollen på många flygplatser. Där du uppmanas att trycka på en knapp med en glad, sur eller likgiltig min som ska svara mot din upplevelse.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.

POPULÄRT VAL: Läs hela hösten

Från
99 kr för 3 mån
Beställ här

Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Ämnen i artikeln