Hoppa till innehållet

Essä

Där kunden är kung

Dagens ETC

Vad händer med de anställda när kundnöjdheten blir måttet på ett väl utfört arbete och kundens upplevelse blir detsamma som sanningen?

Jag gissar att ni alla upplevt det i någon form. Detta att omedelbart efter att ha varit i kontakt med ett företag eller en myndighet på något sätt blir ombedd att vara med i en kundundersökning. Man blir uppringd eller får ett sms med en länk till en enkät där man sedan finner ett antal frågor som man ombeds besvara. Eller den mer banala formen, som nu blir allt mer förekommande i butiker, på postkontor och efter säkerhetskontrollen på många flygplatser. Där du uppmanas att trycka på en knapp med en glad, sur eller likgiltig min som ska svara mot din upplevelse.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Nu kan du låsa upp alla artiklar i en vecka - utan kostnad. Ingen bindningstid.

3 månaders sommarrabatt

Från

Vill du prenumerera hela sommaren till superpris? Nu får du 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Ämnen i artikeln