Hoppa till innehållet

Krönika

Rasmus Fleischer: Facebook – en samhällsnyttig verksamhet?

Rasmus Fleischer

ETC nyhetsmagasin

Sociala medier har blivit en nödvändighet för många av oss. Men vårt vardagliga nät är inte byggt för oss – utan för att dra in pengar åt aktieägare.
Det här är en krönika.
Det är skribenten och inte ETC nyhetsmagasin som står för åsikten.

Instagrams chef lyckades verkligen slå huvudet på spiken när han nyligen jämförde sociala medier med bilar, även om jämförelsen inte alls landade på det sätt han hade tänkt sig.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på ETC nyhetsmagasin!
Om du redan är det loggar du in här .

Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar från ETC Nyhetsmagasin en vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

3 månader för bara 29 kronor

Från
29 kr för 3 mån
Beställ här

Läs digitalt i tre månader för bara 29 kronor. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.

Betala per år

Från

Teckna en årsprenumeration på ETC nyhetsmagasin.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser