Hoppa till innehållet

Klimat & Miljö

Kommentar: Visa på det attraktiva med förnybart

Dagens ETC

Idag översköljs vi av grönmålade budskap. Men det finns positiva undantag. Klimat­psykologen Frida Hylander ger exempel på ­reklamkampanjer som fler företag ­borde inspireras av.

Det här är en kommentar.
Det är skribenten och inte Dagens ETC som står för åsikten.

Vi utsätts för mängder av reklambudskap varje dag, även om inte alla registreras på en medveten nivå. ­Reklam påverkar oss – vare sig vi vill eller inte. Vilket de företag som ägnar sig åt greenwashing, eller grönmålning, såklart vet. 

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Nu kan du låsa upp alla artiklar i en vecka - utan kostnad. Ingen bindningstid.

3 månaders sommarrabatt

Från

Vill du prenumerera hela sommaren till superpris? Nu får du 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser