Kommentar
Rasmus Fleischer: Spotify liknar ett nättroll
ETC nyhetsmagasin
Andra företag, från Ikea till Netflix, såg ganska snabbt till att lämna Ryssland, men Spotify valde att stanna. Företaget vägrade konsekvent att svara på frågor från journalister. All kommunikation har varit enkelriktad.
Det är skribenten och inte ETC nyhetsmagasin som står för åsikten.
Rasmus Fleischer
Text
Spotify har blivit känt för att trampa vidare från det ena klaveret till nästa. Strategin för krishantering är att, så länge det går, vissla och låtsas som ingenting.
Vill du fortsätta läsa?
Bli prenumerant på ETC nyhetsmagasin!
Om du redan är det
loggar du in här
.
Prova en vecka utan kostnad
Lås upp alla låsta artiklar från ETC Nyhetsmagasin en vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.
3 mån för bara 29 kr
Starta året med ETC nyhetsmagasin - läs i hela tre månader för bara 29 kr. Ingen bindningstid.
Tidningen i brevlådan varje fredag
Vill du ha papperstidningen i brevlådan? Nu får du tre månader för bara 295 kronor - därefter ordinarie pris. Ingen bidningstid.
Rasmus Fleischer
Text