Hoppa till innehållet

Kommentar

Rasmus Fleischer: Spotify liknar ett nättroll

Rasmus Fleischer
Bild: Gregory Payan/AP

ETC nyhetsmagasin

Andra företag, från Ikea till Netflix, såg ganska snabbt till att lämna Ryssland, men Spotify valde att stanna. Företaget vägrade konsekvent att svara på frågor från journalister. All kommunikation har varit enkelriktad.

Det här är en kommentar.
Det är skribenten och inte ETC nyhetsmagasin som står för åsikten.

Spotify har blivit känt för att trampa vidare från det ena klaveret till nästa. Strategin för krishantering är att, så länge det går, vissla och låtsas som ingenting.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på ETC nyhetsmagasin!
Om du redan är det loggar du in här .

Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar från ETC Nyhetsmagasin en vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

3 månader för bara 29 kronor

Från
29 kr för 3 mån
Beställ här

Läs digitalt i tre månader för bara 29 kronor. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.

Betala per år

Från

Teckna en årsprenumeration på ETC nyhetsmagasin.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser