Ändå fortsätter det patologiska SD-gnället.
Ledningens offerkofta är fastsydd i huden och bärs lätt under kostym eller klänning.
Prima gnällspik är Dick Erixon, författare, konservativ tyckonom och ansvarig utgivare för Sverigedemokraternas blogg Samtiden och Youtubekanalen Riks. Förutom en lång politisk bakgrund i Centerpartiet har han jobbat på Timbro och bloggat jättemycket. Som galjonsfigur är han mer en maktlös front än genial spinndoktor och han skickas ideligen fram för att ta diskussioner som partiet vill ducka.
Den här veckan var det Erixons tur att gästa SVT:s intervjuformat 30 minuter med programledare Anders Holmberg.
Holmberg har ett bra batteri av frågor och pressar Dick Erixon om Sverigedemokraternas hatkampanj mot Annie Lööf, med över 180 klipp och inslag om C-ledaren. Dagens ETC har i flera artiklar granskat partiets strategi för att fula ut och hetsa mot meningsmotståndare med koordinerat hat. Ofta handlar det om kända kvinnor som Linda Snecker, Märta Stenevi, Annie Lööf och Jonna Sima. Det var förresten Dick Erixon som godkände publiceringen av klippet där Annika Strandhälls bostad filmas med drönare.
Jag har nog tittat på mer Riks-innehåll än vad kanalens egna fans har. Timme efter timme med platta provokationer, krokodiltårar och trevande format som testas halvhjärtat en gång.
Jag var där när kanalen startade och växte, och när man slog i en platå och svarade med att bli ännu mer rasistiska och edgy.
Jag var där när moderater och kristdemokrater började stå i kö för att vara med, och när man helt tappade farten och energin.
Försöket att få in unga konservativa män misslyckades brutalt. Humorsatsningen mynnade ut i "gangsterrap" på parkeringen, några peruker och ett gäng tragikomiska klipp hemma hos Gert Fylking i Årsta. Programledare har slutat eller bytts ut, tekniken har blivit sämre, lokalerna i Bromma har renoverats och självförtroendet har alltid varit kasst.
I 30 minuter säger Erixon att Riks bara svarar på "vänsterns hatkampanjer" mot Sverigedemokraterna. Eftersom att SD blir kallade rasister kommer man att producera ännu fler klipp om att invandrare är korkade och ska utvisas, som i Riks "satirsatsning" om den somaliska kvinnan "Shukri".
Det är vänsterns fel att 20-procentspartiet SD bjuder in Breivik-favoriten Robert Spencer, antisemitiska SwebbTV och putinisten Roger Richtoff.
Det var också vänstern som fick Erixon att utnyttja mordet på en polis – mot polisens explicita önskan.
Erixon säger att han egentligen skulle vilja se en "nedrustning" av den hårda tonen, att bollen ligger hos vänstern och att man "granskar alla partier". Det är så klart inte sant, och Riks är inte en journalistisk satsning.
Kanalens anställda jobbar på Sverigedemokraternas kommunikationsenhet och det är partiets kommunikationschef Joakim Wallerstein som är högst ansvarig. Inte en krona av Riks finansiering har gått genom Erixons lilla bolag Samtid och Framtid AB, allt finansieras av partistödet och de exakta siffrorna hålls dolda.
Erixon säger också att det absolut värsta man kan kalla någon annan är "rasist".
Det som först var ett försök att nå ut är idag bara upprepning, arga gubbar och profiler som arga gubbar gillar. Man vågar fortfarande inte säga vad man tycker rakt ut, och döljer åsikter i fega försök att vara putslustig. Ett exempel är när Richard Sörman och "Tina Von Schinkel" ska prata om slöjor. Hela punchlinen är att Tina har satt på sig en slöja och konstaterar att det är "väldigt varmt" och att Richard säger att han tyckte att det var "ganska snyggt".
Dick Erixon säger att Riks just nu utvärderas av partiet. Alla ansvariga är på semester, men utvärderingen har säkert startat ändå. Klart är att satsningen har nått sin ände, de rasistiska farbrödernas skymning. Provokationerna når bara en liten grupp av redan frälsta – och mig – medan projektet fortsätter att sluka pengar från partistödet och distrikten. Det här vet partiet om.
Sedan SD startade Riks har man publicerat och lagt upp 4 173 stycken videoklipp, något som Erixon stolt nämnde i SVT. I snitt har klippen bara 18 800 visningar och satsningen har kostat cirka 45 miljoner kronor medan annan kommunikation har behövt prioriteras ned. I SVT lämnades det osagt.