Hoppa till innehållet

Kommentar

Jenny Aschenbrenner: Har influencers sålt sin själ till mammon? Det verkar onekligen så

Jenny Aschenbrenner
Bild: AP/TT & Shutterstock

Dagens ETC

En debatt om hur mycket vissa influencers egentligen sålt sin själ puttrar på kultursidorna.

Jenny Aschenbrenner om tomma teorier som skramlar genom spalterna när millenials anklagar varandra för att vara sellouts.

Det här är en kommentar.
Det är skribenten och inte Dagens ETC som står för åsikten.

Det finns ingen poäng med ett skilja mellan reklam och konst och journalistik, och det går att bevisa med slovenska filosofer och franska sociologer. Det menar influencers som i en pågående kulturdebatt slår teoretiker i huvudet på sina meningsmotståndare. 

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.

POPULÄRT VAL: Läs hela vintern

Från
99 kr för 3 mån
Beställ här

Vill du läsa hela vintern till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser