Kommentar
Ulrika Lindahl: Det är ni som styr nu L


Utbildningsminister Johan Pehrson (L) och skolminister Lotta Edholm (L) kommenterar resultaten i den internationella studien Timss under en pressträff på onsdagen.
Bild: Jakob Åkersten Brodén/TTDagens ETC
Det går bättre för svenska elever i matematik. Men inte för alla. De elever som presterar sämst, som också kommer från hem med lägst resurser, halkar mer och mer efter. Det visar det nya internationella kunskapsmätningen Timss.
Tidöministrarna är bekymrade – men verkar ha glömt att det är de som kan göra något åt det.
Det är skribenten och inte Dagens ETC som står för åsikten.

Text
Vill du fortsätta läsa?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela vintern
Vill du läsa hela vintern till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Text
Ämnen i artikeln
Kommentarer
Den här konversationen modereras enligt ETC:s communityregler. Läs reglerna innan du deltar i diskussionen. Tänk på att hålla god ton och visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Olämpliga inlägg kommer att tas bort och ETC förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.