Dagens ETC
Att barn görs till Equinors pr-dockor möter stark kritik från organisationer som vill att fossilreklamen ska förbjudas.
Nu svarar den norska oljejätten på kritiken.
Maria Sandmon
Text
Varför gör ni riktade pr-kampanjer mot barn och unga, som att sponsra en legotävling?
– Det handlar om att vi vill stimulera ett intresse för ämnen som teknik, natur och matematik. Som bolag vill också visa upp oss och sådant vi själva jobbar med och förhoppningsvis framstå som en attraktiv arbetsgivare, säger Magnus Frantzen Eidsvold, presstalesperson på Equinor.
Vill du fortsätta läsa?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela vintern
Vill du läsa hela vintern till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Maria Sandmon
Text
Ämnen i artikeln
Kommentarer
Den här konversationen modereras enligt ETC:s communityregler. Läs reglerna innan du deltar i diskussionen. Tänk på att hålla god ton och visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Olämpliga inlägg kommer att tas bort och ETC förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.