Dagens ETC
Drygt hälften av svenskarna vill att reklam som gynnar fossilindustrin ska begränsas. Det visar en en ny Sifo-undersökning som gjorts på uppdrag av Greenpeace.Maria Sandmon
Text
I slutet av november fick 1 000 svenskar svara på frågan om de vill se ett förbud mot fossilreklam liknande det som idag finns för tobaksreklam. Resultatet av Sifo-undersökningen visar att en majoritet – 52,4 procent – vill införa begränsningar av reklam som gynnar fossila bränslen och oljebolag.
Vill du fortsätta läsa?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela hösten
Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Maria Sandmon
Text