Hoppa till innehållet

PR

Statsministerns besök i Vita huset har blivit reklam för ”casual” prästmode

Efter Ulf Kristersson och hustrun Birgittas Eds besök i Vita huset har klädmärket Casual priest använt en bild som reklam.

Efter Ulf Kristersson och hustrun Birgittas Eds besök i Vita huset har klädmärket Casual priest använt en bild som reklam.

Bild: Mark Schiefelbein/AP/TT, Skärmdump Instagram (montage)

Dagens ETC

Svenska klädmärket Casual priest fick sin kvart i strålkastarljuset när statsminister Ulf Kristerssons fru Birgitta Ed bar ett av deras avslappnade prästplagg på bild med Joe och Jill Biden i Vita huset. Designern använder den för reklam. Som delas vidare av Ed.

Birgitta Ed lade förra veckan upp en bild på Instagram föreställande sig själv, sin man  Ulf Kristersson och Joe och Jill Biden i Vita huset i samband med ett möte om Nato. På fotot bär Birgitta Ed en svart trikåtopp med prästkrage från det svenska märket Casual priest som gör kläder för yrkesarbetande inom kyrkan. 

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Nu kan du låsa upp alla artiklar i en vecka - utan kostnad. Ingen bindningstid.

3 månaders sommarrabatt

Från

Vill du prenumerera hela sommaren till superpris? Nu får du 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Ämnen i artikeln

Kommentarer

Den här konversationen modereras enligt ETC:s communityregler. Läs reglerna innan du deltar i diskussionen. Tänk på att hålla god ton och visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Olämpliga inlägg kommer att tas bort och ETC förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.