Hoppa till innehållet

Dagens ETC granskar

Så drar TV4-profilens vilda klickjakt in miljoner

Bild: Maja Suslin/TT

Dagens ETC

Marcus Oscarsson är ­Sveriges mest kända åsiktssäljare. Han har byggt sin popularitet i TV4 och förädlar den nu med en egen sajt som driver in klick från sociala medier. Ofta med grovt förenklade rubriker. Men det är lönsamt, väldigt lönsamt.

Med en miljonpublik på tv och online har Marcus Oscarsson en omatchad möjlighet och makt att bilda och påverka opinionen i samhället. Hans unika tilltal och insatser med att förklara politik på ett enkelt och roligt sätt i TV4 är både hyllade och prisbelönta.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Nu kan du låsa upp alla artiklar i en vecka - utan kostnad. Ingen bindningstid.

3 månaders sommarrabatt

Från

Vill du prenumerera hela sommaren till superpris? Nu får du 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Relaterade artiklar

Ämnen i artikeln