Hoppa till innehållet

Inrikes

Skattemiljoner från EU ska få unga att ”gilla gris”

Bild: Bild: Emil Langvad/TT

Dagens ETC

Kampanjen ”Gilla gris” ska få unga svenskar och danskar att få upp ögonen för fläskkött. Drygt 27 miljoner i EU-medel ska bland annat gå till att rekrytera framträdande mat-influencers.

PR-kampanjen för griskött i Sverige och Danmark hade premiär den 1 juni i år. 

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.

POPULÄRT VAL: Läs hela hösten

Från
99 kr för 3 mån
Beställ här

Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser