Hoppa till innehållet

Inrikes

Så kampanjar du för att vinna en folkomröstning

Valaffischer utanför en vallokal på Stadsbiblioteket i Helsingborg.
Valaffischer utanför en vallokal på Stadsbiblioteket i Helsingborg. Bild: Bild: Johan Nilsson/TT

Dagens ETC

Sju lärdomar från Helsingborg och kampanjen för att stoppa försäljningen Öresundskraft.

Skapa en ”lägereld”

I kampanjen ”Stoppa försäljningen av Öresundskraft” var lägerelden Facebooksidan (som alltså heter Stoppa försäljningen av Öresundskraft), och nyckeln till att den fått över 6 000 medlemmar är att Bert Alfson i princip dagligen har ”hållit rent” från hat, oförskämdheter och ­ovidkommande propaganda.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.

POPULÄRT VAL: Läs hela hösten

Från
99 kr för 3 mån
Beställ här

Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser