Hoppa till innehållet

Inrikes

Så gick det efter fackets kampanj för att locka Foodora-buden

Transport ville locka cykelbud med sin nya kampanj.
Transport ville locka cykelbud med sin nya kampanj. Bild: Bild: Janerik Henriksson/TT

Dagens ETC

Tre frågor till Mats H Andersson,ombudsman på Transportarbetarförbundet och ansvarig för kampanjen ”Join the Union”, riktad mot Foodoras cykelbud.

Er kampanj i kollektivtrafiken och i sociala medier inleds med orden: ”Hey Rider! Do you work at Foodora? The Swedish Transport Workers Union is the only way to safe working conditions”. Varför skriver ni på engelska?

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Nu kan du låsa upp alla artiklar i en vecka - utan kostnad. Ingen bindningstid.

3 månaders sommarrabatt

Från

Vill du prenumerera hela sommaren till superpris? Nu får du 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser