Hoppa till innehållet

Inrikes

Ilska mot Preems nya kampanj: Kycklingkorv inte vegetariskt

Dagens ETC

I en ny kampanj marknadsförde drivmedelskedjan Preem sin nya kycklingkorv med hashtagen "vegetariskt". Reklamen har fått många att reagera kraftigt.

I dagarna lanserar Preem en ny kycklingkorv. Något företaget valt att lansera med en kampanjfilm på twitter. Det sponsrade inlägget märktes ursprungligen med hashtagen "vegetariskt".

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.

POPULÄRT VAL: Läs hela hösten

Från
99 kr för 3 mån
Beställ här

Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser