Hoppa till innehållet

ETC Malmö

Många förseningar och missar inom färdtjänsten

Johan Frohnert ser färdtjänsten som en livlina.
Johan Frohnert ser färdtjänsten som en livlina. Bild: Bild: Jenny Wickberg

ETC Malmö

Väntetiden för dem som vill komma i kontakt med färdtjänst har ökat kraftigt. Varför det har hänt vet man ännu inte. Men för dem som är i behov av transporthjälp stannar bekymren inte där, också själva körningarna kan vara förknippade med problem.

Förra året tog det i snitt 40 sekunder för en brukare att på telefon komma i kontakt med centralen för att boka en serviceresa. De senaste månaderna har väntetiden varit upp mot fem minuter.

BRA JOURNALISTIK ÄR INTE GRATIS

Tydlig försämring

Färdtjänsten en livlina

Olika uppfattningar om klagomålen

Vill du fortsätta?

Bli prenumerant på ETC Malmö!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.

POPULÄRT VAL: Läs ända till i sommar

Från
99 kr för 3 mån
Beställ här

Vill du läsa ända till sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Ämnen i artikeln