Hoppa till innehållet

Inrikes

"Lågpresterande elever blir sämre motiverade"

Dagens ETC

Tidiga betyg förbättrar varken elevers lärande eller deras motivation. Det har Alli Klapp och hennes forskarkolleger kommit fram till.

Tidiga betyg förbättrar varken elevers lärande eller deras motivation. Det har en grupp på fyra pedagogikforskare kommit fram till efter att ha gått igenom 6 000 vetenskapliga sammanfattningar, 500 artiklar och ett 40-tal avhandlingar.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.

POPULÄRT VAL: Läs hela hösten

Från
99 kr för 3 mån
Beställ här

Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser