Hoppa till innehållet

Reklam

Klinikens t-banereklam för bröst- och rumpoperationer fälls

Bild: Privat

Dagens ETC

Akademiklinikens tunnelbanekampanj för skönhetsoperationer strider mot Internationella handelskammarens regler, skriver Reklamombudsmannens opinionsnämnd i ett beslut.

– Vi tolkar deras utlåtande som att kanalvalet spelat en avgörande roll i bedömningen, säger klinikens marknadschef Karl Lehmann.

Kommentera

Det var i februari som resenärer i Stockholms tunnelbana möttes av plastikkirurgen Akademiklinikens affischer i rulltrapporna. ”Tänker du på rumpor dagarna i ända?” och ”Ser du på tuttar vart du än tittar?”, avslutades med uppmaningen ”Då är det kanske dags att gå från tanke till Akademikliniken”. På affischerna fanns tecknade illustrationer av respektive kroppsdel.

Vill du fortsätta?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.

POPULÄRT VAL: Läs ända till i sommar

Från
99 kr för 3 mån
Beställ här

Vill du läsa ända till sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Ämnen i artikeln

Kommentarer

Den här konversationen modereras enligt ETC:s communityregler. Läs reglerna innan du deltar i diskussionen. Tänk på att hålla god ton och visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Olämpliga inlägg kommer att tas bort och ETC förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.