Dagens ETC
Nej till aborter var budskapet när bilar med bilder på aborterade foster rullade runt i Östergötland i måndags. Målet är att ”visa sanningen”. Men varumärkesexperten Paul Ronge tror att kampanjen inte har en chans att nå målet. – Vi vill att folk ska se sanningen. Att det är en liten människa som ligger där, säger Mats Selander, ordförande för Människorätt för ofödda (MRO), som står bakom kampanjen.På organisationens initiativ har bilar kört omkring i Linköping och Norrköping med stora bilder på döda foster och texter som förklarar varför abort är fel. Och att bilderna är chockerande är själva syftet med kampanjen.
Vill du fortsätta läsa?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela vintern
Vill du läsa hela vintern till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.