Dagens ETC
Den aggressiva marknadsföringen bär en stor del av skulden för det ökande spelberoendet, menar experter. ”Jag tar emot samtal dagligen från folk som varit spelfria i långa perioder men som har fallit tillbaka på grund av suget de fått av all reklam”, säger Fredrik Trygg som jobbar med organisationen Spelfriheten.Gustav Gelin
Text
Fredrik Trygg jobbar med organisationen Spelfriheten. Han har själv varit spelberoende sedan 16-årsåldern och har spelat bort minst en halv miljon kronor.
Vill du fortsätta läsa?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela vintern
Vill du läsa hela vintern till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Gustav Gelin
Text