Hoppa till innehållet

Inrikes

Fler proffs i slaget om väljarna

Partierna satsar mer på att paketera sina budskap mot väljarna. 
Partierna satsar mer på att paketera sina budskap mot väljarna.  Bild: Bild: Helena Landstedt/TT

Dagens ETC

Vi har inte inbillat oss. Pr-byråer och strateger har fått allt större betydelse när svenska partier driver valkampanj. Men professionaliseringen kan ha positiva sidor, menar medieforskaren Kajsa Falasca.

Vi har inte inbillat oss. Pr-byråer och strateger har fått allt större betydelse när svenska partier driver valkampanj. Men professionaliseringen kan ha positiva sidor, menar medieforskaren Kajsa Falasca.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Nu kan du låsa upp alla artiklar i en vecka - utan kostnad. Ingen bindningstid.

3 månaders sommarrabatt

Från

Vill du prenumerera hela sommaren till superpris? Nu får du 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser