Hoppa till innehållet

Inrikes

Bjudkaffe – välgörenhet eller bara ett PR-trick?

Bild: BILD: TT

Dagens ETC

Köp en kaffe till den som inte har råd. Konceptet suspended coffee, eller bjudkaffe, spreds snabbt via sociala medier förra året. Men var det som såg ut som välgörenhet i själva verket ett lyckat PR-trick?

Köp en kaffe till den som inte har råd. Konceptet suspended coffee, eller bjudkaffe, spreds snabbt via sociala medier förra året.
   Sedan dess har kaffedrickare världen över köpt tusentals bjudkaffe – men få fattiga har valt att dricka det. Samtidigt har kaffekedjorna tjänat både pengar och goodwill på kampanjerna.
   Var det som såg ut som välgörenhet i själva verket ett lyckat PR-trick?

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Nu kan du låsa upp alla artiklar i en vecka - utan kostnad. Ingen bindningstid.

3 månaders sommarrabatt

Från

Vill du prenumerera hela sommaren till superpris? Nu får du 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser