Hoppa till innehållet

Kultur & Nöje

Trenderna bland influencers 2022: ”Femtio nyanser av smaklöshet”

Bild: Montage. TT / Bloggbevakning / Skärmdumpar

Dagens ETC

De har shoppat vardagsväskor för 100 000 kronor, gjort ­reklam för diktatursemestrar och blivit maktfaktorer i riksdagsvalet. ­Blogg­bevaknings Camilla Gervide sammanfattar trenderna bland svenska influencers i år – och vad som stuckit ut.

– Där pengarna går in går moralen ut.

Politiken

2022 blev året då många influencers engagerade sig i det svenska valet. Få lyfte fram ett enkilt parti, men desto fler uppmanade sina följare att rösta. Det konstaterar Camilla Gervide som driver den stora bloggen Bloggbevakning, som har miljontals sidvisningar i månaden och närstuderar sociala medier-världen.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Nu kan du låsa upp alla artiklar i en vecka - utan kostnad. Ingen bindningstid.

3 månaders sommarrabatt

Från

Vill du prenumerera hela sommaren till superpris? Nu får du 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser