Hoppa till innehållet

Krönika

Kristin McMillen: Skolskjutnings-self care är tyvärr exakt vad vi förtjänar

Bild: Skärmdumpar, Shutterstock (montage)

Dagens ETC

I gränslös trauma reklam marknadsförs produkter med hjälp av krig, polisbrutalitet och döda släktingar. Kanske borde vi sluta förbluffas och istället vara tacksamma, skriver Kristin McMillen. Ännu har ingen krängt deodoranter under parollen ”rolla bort barnfattigdomen”.

Det här är en krönika.
Det är skribenten och inte Dagens ETC som står för åsikten.

Jag kan inte sluta tänka på influencern som nyligen försökte kränga pormask-plåster med hjälp av en skolskjutning. 

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Nu kan du låsa upp alla artiklar i en vecka - utan kostnad. Ingen bindningstid.

3 månaders sommarrabatt

Från

Vill du prenumerera hela sommaren till superpris? Nu får du 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser