Hoppa till innehållet

Klimat & Miljö

Swappie vill gå före i klimatkampen

Bild: Swappie

Dagens ETC

Med mottot ”köp smart, inte nytt” har finska Swappie på sex år gått från nystartat bolag till en omsättning på över en miljard kronor.

För Dagens ETC berättar Sverigechefen Eeva-Lotta El Hosri om deras bidrag till klimatkampen.

Affärsidén – att köpa in, piffa upp och sälja begagnade mobiltelefoner – har inte bara gjort Swappie till Europas snabbast växande bolag, det har också gjort dem till en av den cirkulära ekonomins banérförare.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Nu kan du låsa upp alla artiklar i en vecka - utan kostnad. Ingen bindningstid.

3 månaders sommarrabatt

Från

Vill du prenumerera hela sommaren till superpris? Nu får du 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser