Hoppa till innehållet

Klimat & Miljö

Reklamjätte säger stopp för fossila uppdrag

”Det kommer att gynna dem på samma sätt som det varit att vara snabb på bollen angående till exempel elbilar”, säger Gustav Martner.
”Det kommer att gynna dem på samma sätt som det varit att vara snabb på bollen angående till exempel elbilar”, säger Gustav Martner. Bild: Michael Owen Baker/AP/TT

Dagens ETC

En av världens mest inflytelserika reklambyråer ger sig in i klimatkampen. Från och med nu kommer de att rata uppdrag från fossilbolag. – Jag vet ju inte exakt var de kommer att dra gränsen för sitt stopp men jag är försiktigt positiv, säger Gustav Martner, Greenpeaces expert på marknadsföring.

Reklambyrån Forsman & Bodenfors kommer i framtiden att tacka nej till alla uppdrag från fossilbolag. Det meddelade byrån på Linkedin i onsdags.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Nu kan du låsa upp alla artiklar i en vecka - utan kostnad. Ingen bindningstid.

3 månaders sommarrabatt

Från

Vill du prenumerera hela sommaren till superpris? Nu får du 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser