Dagens ETC
Att ha fullt fokus på nästa kvartalsrapport gör att bolagen jagar kortsiktiga vinster och tar till knep för att öka sin försäljning. Det visar en undersökning bland chefer på svenska börsbolag, rapporterar DI.Daniel Rossetti
Text
Undersökningen Säljindikatorn har genomförts två gånger per år sedan 2006 men har nu fått nya frågor om hur kravet att rapportera sina resultat varje kvartal påverkar verksamheten. Bland sälj- och marknadschefer på de 100 större börsbolag som ingår in undersökningen tycker många att det skulle finnas stora fördelar med det stora fokus som idag läggs vid varje enskilt kvartal. Det rapporterar tidningen Dagens Industri.
Vill du fortsätta läsa?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela hösten
Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Daniel Rossetti
Text