Sveriges första röda dagstidning som tar gröna frågor på allvar.
Tidningen som varje vecka gör dig lite smartare.
Sveriges största och första husmagasin med ekoprofil.
Nedan kan du läsa alla artiklar av Kristin McMillen
Kultur & Nöje
9 röster om årets bästa kultur– ”Alla är svin, ”Mindre prat”, ”Mer flöjt”.
Litteratur
Här är böckerna som hyllats av Dagens ETC:s kritiker under året. 30 julklappstips i sista minuten.
Krönika
Ett 40 år gammalt mysterium väller fram i meddelandet inuti boken jag köpt på Stadsmissionen.
Humor
Muslimska ståupparen Shazia Mirza tror skratt kan få muslimer att klara en svår tid. Nu gästar hon Sverige.
Kultur
Sextonårige Marx Mukaru från Skarpnäck kammade hem segern i tävlingen ”Ortens bästa poet”.
Huvudpersonen är i ärlighetens namn en riktig plåga, skriver Kristin McMillen.
Intervju
Efter debutalbumet blev det tyst i flera år från hiphop-Sveriges främste berättare. Vad hände? Och varför blir Erik Lundin så vag när skjutningarna kommer på tal?
Hallucinogena droger är tydligen så nära man kan komma en ren kärleksbrygd.
En tydligare överlevnadsplan inför den kalla årstiden behövs knappast. Receptet på min vinter blir följande: svullen, uppblåst, irriterad; mogen för nytt lidande.
Den kulturintresserade medelklassens favoritpoddare har förändrats.
Regeringens kanonutredare verkar bara säker på en enda sak – han är emot den svenska minoritetspolitiken.
McMillen Möter
20 år efter uppbrottet har de forna kollegerna inte pratat en enda gång. Idag lever det göteborgska yrvädret drömlivet i Provence.
”Intermezzo” handlar om hänförelsen, våra bultande hjärtan och ropen vi skickar ut i hopp om att bli hörda.
Den sydkoreanska författaren Han Kang tilldelas Nobelpriset i litteratur 2024.
Den sista bok som publiceras av den gudabenådade västerbottningen är fylld av råd som faktiskt är värda att följas.
Logonomen förklarar hur Robert Smith, 65, fortfarande kan låta så ung.
Redan i inledningen börjar pseudovetenskapen. Nu ska barn lära sig att akta sig för "energitjuvar".
Boktips
”Hösten är en tid då jag ofta återvänder till Valerie Kyeyune Backströms sågning av Pascal Engmans debutroman”